Annalect Nederland

Annalect Nederland is onderdeel van OmnicomMediaGroup, een van ‘s werelds grootste media organisaties met meer dan 75.000 werknemers in 24 landen. Als het data-, tech- en analytics label van Omnicom hebben wij veel verschillende specialisten in huis, van data architects en marketing scientists tot media analisten en engineers. Daarnaast zijn wij ook Google Marketing Platform Sales Partner.

Met onze kennis en expertise ondersteunen wij merken en agencies bij het opzetten en inzetten van data-gedreven marketing. Denk bijvoorbeeld aan het doeltreffend targeten van diverse audiences op meerdere kanalen, het correct tracken en attribueren van conversies en het implementeren van marketing automation.

Ons Team

Annalect Nederland bestaat uit verschillende teams, elk staat voor je klaar om je data-driven vraagstukken te beantwoorden. Ieder team staat onder leiding van het management. Leer ons MT kennen:

Anton Kanis

Managing Director

Anton werkt sinds 15 jaar in verschillende functies bij OmnicomMediaGroup en heeft daardoor een brede achtergrond in digitale media, marketing technologie en analytics. Hij werkte eerder voor OMD voordat hij in 2015 Annalect Nederland oprichtte, het data, tech en analytics label van Omnicom. Als managing director is hij verantwoordelijk voor een team van analisten, engineers en consultants dat zich focust op het ondersteunen van adverteerders en op de bouw en uitrol van Omni, het operating system van Omnicom. Naast zijn werk voor Annalect is Anton lid van de bvA/VIA werkgroep ROAS en de VIA werkgroep landschap & trends.

Reinoud Dirkzwager

GMP Partnership Lead

Reinoud is lead van het team dat adverteerders en agencies ondersteunt bij het aanschaffen en implementeren van Google Marketing Platform. Samen met zijn specialisten zorgt hij dat gebruikers het maximale halen uit hun Google-producten, zoals Display & Video 360, Campaign Manager 360, Search Ads 360, en de onderlinge integratie daartussen.

Marijke Wiersma

Head of Analytics

Marijke leidt het team van Analytics specialisten. Ze werkt mee aan de projecten en gebruikt haar expertise in (digital) analytics, conversie optimalisatie, media en data science om klanten optimaal te ondersteunen om data-gedreven resultaten te behalen. Dat doet ze samen met de analytics teamleden met elk zijn of haar eigen expertisegebied, of dat nu Marketing Mix Modelling, Brand Tracking of Multi-Touch Attributie is.

Sean de Hoon

Head of Enablement

Sean heeft een achtergrond in het (academische) onderzoek en was eerder verantwoordelijk voor het marketing science team van Annalect. Nu is hij samen met zijn team verantwoordelijk voor account management en account development. Het Enablement team is ook belast met de uitrol van Omni. Daarnaast heeft Sean de leiding over de marketing voor Annalect.

Iris van Hees

Head of Technology

Iris is met haar team verantwoordelijk voor marketing- en adtech implementaties voor klanten van de media bureaus van OmnicomMediaGroup en daarbuiten. Ze brengt een brede ervaring met digitale mediakanalen met zich mee en heeft veel ervaring heeft met geavanceerde Search campagnes.

Manon Botter

People Champion

Manon is al lange tijd onderdeel van het team. Een half jaar na de oprichting van Annalect kwam zij in dienst. Daardoor heeft ze al verschillende rollen gehad. Op dit moment heeft ze een echte all-round rol en werkt voor verschillende teams als Senior Data Analist en Technology Platform Consultant. Daarnaast is er, met het groeien van het team, meer aandacht nodig voor onderwerpen als cultuur, diversiteit en inclusie. Een taak die Manon, samen met collega’s, oppakt in haar rol als People Champion.