Brand tracking
Heb jij inzicht in welke positie jouw merk inneemt in de hoofden van consumenten? En hoe deze positie verandert door de tijd heen, in vergelijking met concurrenten? Informatie hierover verzamel je met de brand tracking van Annalect: Adtractive.
De brand tracker van Annalect monitort merken over een langere tijd waarbij inzichten gekoppeld worden aan campagnes en marketingstrategieën. Daarmee zijn we in staat allerlei vragen omtrent de positie van je merk en de effectiviteit van je campagnes te beantwoorden. Welke merken neemt jouw doelgroep in overweging bij de aankoop van een product? Brand tracking biedt inzicht in de opmerkelijkheid (saliency) en overweging van jouw merk. Welke marketingstrategie en campagne werkt voor jouw merk, product of doelgroep? Via brand tracking analyseren we marketingcampagnes op onder andere herkenning, overweging en evaluatie van de campagne-uitingen en kwantificeren we het effect van jouw campagne. Hoe doet jouw merk het in de markt en hoe monitor je de performance van het merk? Annalect volgt via de brand tracker al ruim 15 jaar allerlei merken, categorieën en thema’s waardoor er een zeer waardevolle benchmark is opgebouwd.