Vrijwel iedereen vindt reclame wel eens irritant. Of het nou televisiecommercials, banners of printadvertenties zijn, het ontwijken van commerciƫle boodschappen is waarschijnlijk al zo oud als reclame zelf. In dat opzicht is het gebruik van adblockers natuurlijk een relatief recente ontwikkeling. Echter, het is een ontwikkeling die de afgelopen jaren in de wereld van de online marketing al voor de nodige opschudding heeft gezorgd, van doomsday voorspellingen over het einde van online advertising tot voorzichtig optimistische geluiden dat de groei in adblocker gebruik er wel uit is. Wij deden onderzoek onder het gebruik van adblockers in Nederland. Benieuwd naar de findings? In onze whitepaper delen we belangrijke inzichten.
Grootschaling onderzoek over adblockers gebruik in Nederland
Meestal wordt bij berichten over de groei in het gebruik van adblockers alleen gekeken naar wereldwijde of Europese data en zijn er weinig specifieke gegevens bekend over de Nederlandse markt. Daarnaast is de beschikbare informatie veelal generiek, er is zelden een verdieping gemaakt naar doelgroepen, mediagedrag en devices. Dit was voor Annalect de reden om in 2015 te starten met een grootschaling onderzoek onder ongeveer 10.000 Nederlandse respondenten naar het gebruik van adblockers in Nederland, een onderzoek dat nog altijd loopt.
Lees de belangrijkste inzichten in de whitepaper
In het document dat je kan openen met de link hieronder hebben we de belangrijkste inzichten samengevat en lichten we daarnaast enkele belangrijke implicaties voor mediaplanning en online marketing verder toe.
Nieuwsgierig?
We komen graag met u in contact om te kijken wat voor u kunnen betekenen.